11/09/2016

5 rozrywkowych kanałów na youtube, które warto poznać #1

Od kilku lat regularnie oglądam filmy na youtube, praktycznie codziennie tam zaglądam i zapoznaję się z nowościami z ulubionych kanałów. Postanowiłam przedstawić Wam pięciu twórców, których z przyjemnością śledzę i nie omijam żadnych ich filmów. Chociaż śledzę dziesiątki kanałów urodowych i to właśnie one dominują na mojej liście subskrypcyjnej, bo chcę być na bieżąco z wszystkimi sprawami kosmetycznymi, to tutaj ich nie znajdziecie - być może przygotuję taki wpis na mojego urodowego bloga, a tutaj skupię się na tematach nieurodowych, takich, które oglądam dla rozrywki i relaksu. Przyznam, że bardzo ciężko było mi wybrać tylko pięć kanałów, ale uznałam, że nie będę wydłużać listy, tylko za jakiś czas przedstawię Wam kolejne zestawienie. Zapraszam na przegląd! Kolejność przypadkowa :)

Źródło


Z Dupy

Kanał Macieja Dąbrowskiego i jego piwnicę, pamiętam jak dziś, poznałam dzięki mojej siostrze w 2014 roku, dzień przed egzaminem z Dziejów myśli o sztuce. I zamiast się uczyć, to całą noc spędziłam oglądając po kolei filmy, z wypiekami na twarzy i śmiejąc się do łez. Byłam, i w sumie wciąż jestem, zachwycona, a egzamin fartem zaliczyłam ;) 

Chciałabym Wam zwięźle przekazać, dlaczego tak cenię ten kanał, ale nie wiem, czy potrafię się tak streścić ;) W skrócie - prowadzący przeklina, wulgarnie żartuje, często z tematów poważnych. Dosadnie, aczkolwiek niezwykle trafnie, komentuje rzeczywistość. Kompletnie mi to nie przeszkadza, bo pod tą ordynarnością kryje się wysokiej jakości treść, głębokie przemyślenia i mnóstwo ciekawych odwołań do szeroko pojętego świata kultury. Odpowiada mi humor Maćka, uwielbiam jego dystans do siebie i świata - po prostu bawią nas podobne rzeczy. Poza tym moje poglądy, podejście do wielu spraw i preferencje muzyczno-filmowe są bardzo zbliżone. Odczuwam ciepło w sercu za każdym razem, kiedy Maciej opowiada o czymś, co sama cenię, albo gdy zajmuje w jakiejś sprawie stanowisko dokładnie takie, jakie sama bym zajęła. Zwłaszcza na początku kolejne odcinki umacniały we mnie takie poczucie błogiego zrozumienia. Myślałam sobie - ten koleś wyjął mi to z ust! - coby nawiązać do stylistyki Z Dupy. Naprawdę nieraz mam ochotę przybić z Maćkiem piątkę :) Program mnie bawi, cieszy i stymuluje intelektualnie.

Cieszę się, że takie osoby można znaleźć na polskim youtube, podnosi mnie to na duchu. Z pozoru może się wydawać, że to kanał dobry dla trzynastolatków, którzy oglądają Z Dupy i myślą, że są tacy wielce zbuntowani, bo słuchają, jak prowadzący rzuca mięsem i niewybrednymi żartami, ale moim zdaniem filmy Macieja to przede wszystkim gratka dla widza dojrzałego, wnikliwego, oczytanego, obytego z kulturą, tolerancyjnego, wyluzowanego i z trzeźwym podejściem do życia. Czyli dla mnie :) Haha, żartuję :) Bardzo lubię wszystkie formaty, które pojawiają się na kanale, ale moimi ulubionymi są podstawowe odcinki Z Dupy oraz całkiem świeży Kurwtura, głupcze! Mogłabym tak długo się rozpisywać na temat twórczości Maćka, najlepiej więc będzie, jak sami sprawdzicie.




Cyber Marian

Jestem pod wrażeniem talentu tego gościa. Stworzył spójną i fascynującą postać, rodem z PRL-u, a jednak wciśniętą w wirtualną współczesność. Pełną sprzeczności, ale bardzo nam bliską. Produkcje są tak wysokiej jakości, że aż oko się cieszy, serce raduje, a zmysł estetyki jest mile łechtany. Świetne zdjęcia, montaż, pomysły i oczywiście charakteryzacja Mariana. Facet wiele przeżył, pokonał raka, nie poddał się i żyje pełnią życia, robiąc świetne, kreatywne rzeczy. Chapeau bas! Polecam Wam szczególnie podstawowy format kanału, czyli Cyber Info, a także Telebłyski, choć Marian najbardziej znany jest ze swoich Mega Mixów z ukrytym polskim, w których kompiluje fragmenty piosenek, dopisując do nich zasłyszany polski tekst.

Filmy Cyber Mariana również stanowią swoisty komentarz do otaczającej nas rzeczywistości, przedstawionej w sposób humorystyczny. Jest to kolejny twórca, który dostarcza mi porządną dawkę rozrywki, a przy tym przekazuje w zawoalowany sposób wartościowe treści. I dodaje otuchy! Naprawdę, Cyber Marian działa na mnie antydepresyjnie i podbudowująco.




Ten Second Songs

Anthony Vincent to bardzo utalentowany muzyk, który nagrywa własne, pomysłowe przeróbki wielkich hitów w stylu różnych kapel. Świetnie pokazuje, jak aranżacja może zmienić efekt końcowy i finalne brzmienie utworu. Aby przygotować tak precyzyjne covery, trzeba być niezwykle wnikliwym obserwatorem. I oczywiście wybitnym muzykiem. Świetna robota! Moim ulubionym przerobionym utworem jest chyba In the End zespołu Linkin Park.




Sock Puppet Parody

Kolejne bardzo zabawne i kreatywne przeróbki muzyczne. Skarpetkowe pacynki śpiewają skarpetkowe wersje słynnych hitów. Tekst jest zmodyfikowany tak, aby pasował do tematu. Wszystko w odpowiedniej oprawie graficznej, przy zachowaniu brzmienia oryginału. Wyobrażam sobie, że twórcy muszą włożyć mnóstwo pracy w przygotowanie takiego jednego coveru. Polecam! Dla przykładu Wait and Bleed kapeli Slipknot przerobiony na Wait in Bleach :)




Frog Leap Studios

Ostatni, również muzyczny kanał. Pochodzący z Norwegii Leo Morachiolli nagrywa metalowe covery różnych, niekiedy mocno niemetalowych przebojów. Nie zawsze przeróbka podoba mi się bardziej niż oryginał, ale lubię je oglądać. I oczywiście słuchać. Leo kręci do swoich coverów pełne luzu, zabawne, pomysłowe teledyski i sam nagrywa muzykę, nie tylko wokale. Jestem pod wrażeniem, bo wyobrażam sobie, ile razy musi wykonywać dany utwór, żeby móc to później ciekawie zmontować. Szacun! Dla Was mam jeden z moich ulubionych coverów Leo - Stressed Out zespołu 21 Pilots :)




To dzisiejsza piątka, ale będą kolejne. Dzisiaj mocno muzycznie i kulturowo, ale ta tematyka mnie najbardziej zajmuje, a muzyka odgrywa w moim życiu ogromną rolę, jedną z najważniejszych. Osobiście uważam, że na youtube można znaleźć bardzo ciekawe filmy, niekiedy dużo bardziej wartościowe niż w tradycyjnej telewizji. Dlatego nie podoba mi się, gdy ktoś umniejsza osiągnięciom i talentowi internetowych twórców. Mam nadzieję, że moje propozycje przypadną Wam do gustu. Naprawdę warto je sprawdzić i wesprzeć utalentowanych ludzi z pasją!

Znacie któryś z tych kanałów?

4 komentarze:

  1. Oj, ja również bardzo lubię Maćka! Ten Second Songs też oglądam, ale najbardziej lubię piosenkę z drugiego kanału - AnthonyVincentMusic - Dark Horse Katy Perry w stylu Type 0 Negative, dla mnie mistrzostwo, Vincent idealnie oddał klimat tajpów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi kanał Anthony'ego też bardzo lubię :) Ostatnio wrzucił Heathens w stylu Tajpów, widziałaś już?? Fajnie wyszło :)

      Usuń
  2. O, dzięki za cynk :D Posłuchałam, posłuchałam i chyba trochę przedobrzył, za dużo różnych efektów moim zdaniem. Ale i tak mi się podoba :D Ze skarpetami też się zapoznałam i muszę powiedzieć, że teledysk do Smells Like Teen Spirit jest dla mnie idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem specjalistką od Tajpów, więc pewnie pewnych niuansów nie jestem w stanie wychwycić ;) A jeśli chodzi o skarpety to właśnie nie mogłam się zdecydować, czy wolę Wait and Bleed czy Smells Like Teen Spirit ;) Obydwa uwielbiam ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Black Rainbow Blog , Blogger